Advertising

Als er één disruptieve markt is, is het wel dat van online advertising. Een markt die schakelt tussen resultaten, automatisering  en creativiteit. Maar door slimme technologie zijn de kansen binnen online advertising (bijna) eindeloos. Personalisatie en relevantie zijn een must voor het opzetten van een ad campagne. Met het programmatic (real-time) inkopen van advertentieruimte gekoppeld aan de juiste data en budget wordt het uitleveren van relevante ads waardevol voor de user.

 

Er zijn mogelijkheden binnen programmatic die volledig gepersonaliseerde ads kunnen aanbieden op basis van data, zoals dynamic creatives. Bepaalde assets kunnen gekoppeld worden aan data zoals een titel, image of kleur. Wat je vandaag de dag nog veel ziet zijn standaard templates waarbij de assets gekoppeld worden aan data. Deze manier werkt efficiënt, zorgt voor relevantie en vooral gericht op kwantiteit. Een grote hoeveelheid ads uitleveren zorgt voor veel inkomende data waar vervolgens op geanticipeerd kan worden.

Het bieden van kwaliteit en kwantiteit is natuurlijk een meesterlijke combinatie. Het draait hierbij om high-end images en video van de hoogste kwaliteit in combinatie met op elkaar afgestemde kleuren en gelikte fonts! Fonts (typografie) die zorgen dat de boodschap uit je scherm knalt! Een Layout die in evenwicht is en de animatie die je non-stop wil bekijken omdat het zo lekker loopt.

De rol van creativiteit

De rol van creativiteit binnen advertising zit hem niet alleen in het visuele en esthetische kant. Het gaat hierbij ook om het combineren van ideeën met technologische mogelijkheden. Bijvoorbeeld; is het doel impact maken en een actie gedreven ad, die zorgt voor engagement, dan zal interactiviteit een grote rol kunnen spelen. Hoe ver kun je gaan in het toevoegen van interactie maar anderzijds, er ook voor zorgen dat je de user relevantie biedt. En in hoeverre kun je creativiteit automatiseren zonder het creatief concept uit oog te verliezen. Het creatief concept blijft te allen tijde leidend. Een creatief concept hangt samen met het verhaal wat je wilt vertellen en wat je met het verhaal wilt bereiken. Een verhaal vertellen in beeld en tekst dat zowel emotioneel als rationeel raakt.