Een commercieel sprookjes

Heb je er ooit bij stil gestaan? Bekijk jouw merk als een sprookje, het klinkt niet bepaald commercieel maar dat is het zeker wel. Jouw merk en een sprookje vertellen beide een verhaal. Een verhaal waarin je wordt meegenomen in wondere wereld van imagination, dat zich vervolgens uit in Storytelling! Een begrip wat ondertussen is ingeburgerd in marketing landschap en wat een op zichzelf staand product is geworden. Leuk begrip, & fancy, maar wat kunnen we er mee?

Mensen houden van verhalen, we willen ze delen en het ervaren. Bekijk Tomorrowland, het sprookjes bos van de Efteling  of Walt Disney, een miljoenen zo niet miljarden business. Maar wat maakt storytelling commercieel? Creativiteit! Storytelling zorgt voor creativiteit. Het bedenken van verhaal vergt een behoorlijke dosis creativiteit & creativiteit zorgt voor het onderscheidend vermogen.

We willen niet alleen het product, we willen de volledige experience, dat maakt het pas commercieel interessant! Niet alleen je fysieke product is geld waard maar ook het verhaal en de daarbij horende deelproducten. Die deelproducten vormen de journey.

Zoals applicaties(apps), content op social media, events, advertising. Wanneer het op advertising aankomt kun je creatief pas echt uitpakken! Zie advertising als werelds grootste poort naar jouw (digitale) merk experience. Bekijk je merk als de kast van Narnia en vertel het verhaal wat daarachter schuilt. Een verhaal dat jouw klant meeneemt op reis!

Geef een reactie

Je email adres wordt niet gepubliceerd. Required fields are marked *

Post comment

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.