UX of content

Content is de inhoud en bepalend voor het succes! Maar de scheidingslijn tussen content en interface vervagen. Met de komst van Experience reality (VR/AR/MR) is de content de interface. Dit is het tijdperk van immersive content, of het nu gaat om social content, display advertising of landingspages. We gaan verder dan het canvas. De interactie met content veranderd van swiping tot tapping maar ook vastpakken en weer loslaten. Content anno nu is de interactie aan gaan in de vorm van storytelling dat zich uit in gaming, 3D, video & motion.

 

Storytelling

Uiteindelijk heeft de content maar 1 doel; iets los maken in de gebruiker (consument). Iets waardoor de aandacht gefocust blijft op dat wat de gebruiker wil zien. Een immersive story! Pakkend met goede copy maar meeslepend door visuals. Storytelling is de aandacht vragen en deze vasthouden. Wanneer we het hebben over merken en retailers zijn er verschillende platformen die worden gebruikt om een bepaald boodschap of verhaal goed over te brengen. Verschillende touchpoints die alle zorgen voor een positieve user experience. Deze touchpoints moeten naadloos op elkaar aansluiten, want wat is er nu vervelender dan reclame tussen een goede film.

Geef een reactie

Je email adres wordt niet gepubliceerd. Required fields are marked *

Post comment

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.