Visie op retail

De consument wil meer snelheid, service en vrije tijd. Ze willen het product liever nu dan over 1 minuut. Ze willen het beleven. De Leisure markt is leider in het bezorgen van de beste hospitality en de ultieme ervaring. Vrije tijd is schaars dus moet je deze extra goed benutten, de leisure markt voelt dit perfect aan. Al jaar en dag worden we verwelkomt door amusement, lekker eten en gastvrijheid, alles voor een rijke ervaring. Waarom is dit in retail anders?

 

Wanneer een online platform bijna alles biedt, wat biedt het fysieke dan? Amusement & gastvrijheid, premium beleven met al je zintuigen! De fysieke winkel zal een plek zijn van ontmoeten en genieten. En plek om samen dingen te delen en te proberen. De tijd van community gericht retailen.

 

Service en diensten moeten centraal staan,  een product wordt versterkt met service. Service zorgt voor een extra laag die waardevolle relaties met de consument creëert. Relaties die zorgen voor een loyale klant. Blijven vernieuwen en de consument extra’s geven doormiddel van nieuwe concepten, en projectmatige initiatieven. Projectgericht retailen zorgt voor relevantie en attentiewaarden. Storytelling is een Always-on laag & de projecten met attentiewaarden zorgen voor aanwezigheid.

 

Online platformen gaan voorbij het scherm, de beleving wordt holistisch en immersive. AR zal de lijm zijn tussen fysiek ervaren en virtueel ervaren. Kleinschalige online retailers zijn niet zeker van hun plek. Het bieden van echte meerwaarde in deze betekenisvolle belevingseconomie gaat om storytelling. Bouw een merk en vertel een echt (authentiek) verhaal; Online en offline en alles wat er naast of er tussenin zit. De consument wil terecht komen in de wereld van Willy Wonka. Een chocolade reep met een verrassingselement; een gouden ticket die je leidt naar wereld van chocoladezwembaden en gepersonaliseerde zuurtjes.  We willen iets kopen wat we zelf creëren, jouw eigen stempel drukken op het product.

 

End-to-end dilivery zal leiden tot meer online interactie. Meer online interactie betekent minder zicht op de emotie van de de consument. Met voldoende data en interactiepatronen targetten we de consument doormiddel van AI. Door IoT zijn we te allen tijde verbonden en worden we doormiddel van programmatic advertising en dynamic ads langzaam op publieke locaties zoals stations, wachtruimtes, bushokjes, Billboards, interactieve tv, wearabels  en een range aan interactieve displays. Wanneer tijd schaars is, waarom zouden we dan niet shoppen in een bushokje, of je eigen Schoen personaliseren. Tijdverdrijf met een likeable sausje!

 

Emotie blijft een grote rol spelen , het overnemen van onze emoties doormiddel van AI is onwaarschijnlijk, het is iets ontastbaars. Helaas is de kans wel groot dat AI jouw voorkeur voor een product eerder weet dan jijzelf. Zolang we de consument er mee helpen op discrete wijze,  zal dit worden geoorloofd. Door interactiepatronen te analyseren en te communiceren met het onderbewust, wordt er ingespeeld op het bewuste. Bepaald de consument dan haar eigen customer journey?

 

De customer journey optimaal inrichten, is dat mogelijk? We kunnen de consument wel sturen en deze bij de hand nemen. Er voor zorgen dat ieder touchpoint aangenaam is, voldoet aan de verwachtingen en niet vergeten wordt. Goede herinnering worden onbewust opgeslagen maar hele goede worden onthouden.

 

 

Geef een reactie

Je email adres wordt niet gepubliceerd. Required fields are marked *

Post comment

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.